Блекджек, також відомий деяким як двадцять один, є однією з найпопулярніших ігор у казино, а також надзвичайно простий у вивченні! Ця проста у користуванні та проста гра в блекджек точно стане вашим новим фаворитом у мережі!
Блекджек, блек-джек (Blackjack «чорний валет») — це карткова гра, в якій гравець грає проти дилера. У неї грають однією або кількома колодами карт. Карти зараховуються як їх відповідні номери, картки з лицьовою стороною — як десять, а туз — як одинадцять або один (у нашій грі на лічильнику відображатиметься як 11, якщо вам не більше 21 року). Мета гри в блекджек – перемогти дилера. Це можна досягти, отримавши блекджек (перші дві карти дорівнюють 21) без блекджека дилера, щоб ваша кінцева кількість карт була більшою, ніж у дилерів, але не перевищувала 21, або не перевищувала 21 і розбивала дилера, перевищуючи кількість їхніх карт 21.. Гральним будинкам Сполучених Штатів доводилося стимулювати інтерес до гри різними видами бонусів та виробленням кількох різновидів правил для блэк-джека. Вважається, що попередником цієї гри була гра «vingt-et-un» («двадцять один»), яка з’явилася у французьких гральних закладах приблизно в XIX столітті. В Україні, наприклад, блек-джек до цього часу часто називають «двадцять одне» або « очко » (але у традиційної гри «очко» дещо відрізняються правила).
Історія
Безпосереднім попередником блекджека була англійська версія гри двадцять один під назвою vingt-un, гра невідомого походження. Перша письмова згадка міститься в книзі іспанського письменника Мігеля де Сервантеса. Сервантес був азартним гравцем, а герої його « Riconete y Cortadillo » з Novelas Ejemplares — карткові шахраї в Севільї. Вони вміють шахраювати на veintiuno (іспанською — «двадцять один») і стверджують, що мета гри — досягти 21 очка, не переходячи, і що туз має значення 1 або 11. Гра ведеться з іспанською колодою бараха.
«Rinconete y Cortadillo» було написано між 1601 і 1602 роками, маючи на увазі, що на вентіуно грали в Кастилії з початку 17 століття або раніше. Пізніші згадки про цю гру зустрічаються у Франції та Іспанії.
Перша згадка про гру у Франції датується 1888 роком, а у Британії – у 1770-х і 1780-х роках, але перші правила з’явилися у Британії у 1800 році під назвою vingt-un. Twenty-One, ще відомий тоді як vingt-un, з’явився в Сполучених Штатах на початку 1800-х років. Перші американські правила були передруком 1825 року англійських правил 1800 року. Англійська vingt-un пізніше розвинулась у власний американський варіант, який був перейменований у блекджек близько 1899 року.
Згідно з поширеним міфом, коли vingt-un («двадцять один») був представлений у Сполучених Штатах (на початку 1800-х років, під час Першої світової війни або в 1930-х роках, залежно від джерела), гральні будинки пропонували бонусні виплати щоб стимулювати інтерес гравців. Одним із таких бонусів була виплата у співвідношенні десять до одного, якщо рука гравця складалася з туза пік і чорного джека (валета треф або валета пік). Цю руку називали «блекджеком», і ця назва закріпилася навіть після того, як бонус десять до одного було знято.
Французький картковий історик Тьєррі Деполі розвінчує цю історію, показуючи, що старателі під час Клондайкської золотої лихоманки (1896–1899) дали назву блекджек грі American vingt-un, бонусом був звичайний туз і будь-яка 10-очкова карта. Оскільки блекджек також відноситься до мінералу цинкової обманки, який часто асоціювався з покладами золота чи срібла, він припускає, що назву мінералу було перенесено старателями на головну бонусну руку. Він не зміг знайти жодних історичних підтверджень спеціального бонусу за комбінацію туза та чорного джека.
У вересні 1956 року Роджер Болдуін, Вілберт Кенті, Герберт Мейзел і Джеймс Макдермотт опублікували статтю під назвою «Оптимальна стратегія в блекджек» в журналі Американської статистичної асоціації, першу математично обґрунтовану оптимальну стратегію в блекджек. Ця стаття стала основою майбутніх зусиль перемогти в блекджеку. Ед Торп використав розрахунки рук Болдуіна, щоб перевірити основну стратегію, а пізніше опублікував (у 1963 році) «Побити дилера».
Терміни
- Гравець – Граючий за столом проти казино.
- Дилер «Круп’є» – Працівник казино виконує роль здавача.
- Рука – Набір карток гравця або дилера. Зазвичай правилам казино гравцям забороняється торкатися своїх карт.
- Трекінг (Tracking) – Відстеження гравцем розташування карток у процесі гри, з використанням цієї інформації на наступному шаффлі.
- Шаффл (Shuffle) – Повний « ігровий цикл », що починається з замішування колоди, і закінчується виходом карти розрізу.
- Башмак, шуз (shoe – черевик) – Спеціальний пристрій для карткових ігор у казино. Колода перемішується та вставляється в шуз, з якого потім йде роздача карт.
- Фішка (chip ) – Плоский невеликий предмет круглої, квадратної або восьмикутної форми, на якому написано його номінал, може обмінюватись на готівку в касі казино.
Правила
Ваше завдання – не зібрати комбінацію, що дає 21 очко, а обіграти дилера (круп’є). Часто для цього потрібно просто не ризикувати та дати дилеру перебрати. Адже якщо переберете самі, автоматично програєте розіграш. За різними правилами в казино можна використовувати від однієї до восьми колод. Чим більше наборів, тим менше у гравців можливостей вважати карти, що вийшли, підвищуючи свою перевагу. У грі використовується від однієї до восьми колод. Через те що можливість комбінації блек-джек при більшому числі колод нижче, то перевага гравця зменшується при збільшенні числа колод. При грі зі шаффл-машинкою вважається, що використовується нескінченна колода. Після закінчення партії, коли залишилася приблизно третина карт (точне значення встановлює дилер, розміщуючи спеціальну картку у т. зв. «шуз» на око), колоди перемішуються. При грі однією колодою найчастіше вона перемішується після кожної партії.
Значення очок кожної картки: від двійки до десятки – від 2 до 10 відповідно, у туза – 1 або 11 (11 поки що загальна сума не більше 21, далі 1), у т.з. картинок ( король, дама, валет ) – 10.
Якщо у гравця та дилера число очок на руках рівне, то така ситуація називається «рівно»: за кордоном це називається пуш (push). У такій ситуації всі залишаються за своїх ставок, ніхто не виграє і не програє. Хоча у казино бувають винятки, і за «пуші» виграє казино.
Гравці до роздачі карток роблять ставки, кладучи фішки на відповідні поля ігрового столу. Після того, як перша карта здана, гравцям забороняється робити ставки і торкатися своїх фішок.
Дилер роздає карти (зазвичай з однієї або двох колод карт, але частіше з шуза, що містить не менше чотирьох колод): по дві карти кожному гравцю, собі роздає одну карту (у США прийнято роздавати дилеру дві карти, одна з яких відкрита, а інша – Закрита, тобто знаходиться на столі сорочкою вгору). Всі карти відкриваються відразу (видні і дилеру, і гравцю).
Якщо у гравця відразу після роздачі набралося 21 очко (тобто у гравця туз та десятиочкова карта), то така ситуація і називається блек-джек. У такому разі гравцеві відразу виплачується виграш 3 до 2 (тобто в 1,5 рази перевищує його ставку). Виняток становлять випадки, коли дилеру першою картою (відкритою) трапляється 10 картинка або туз. У цьому випадку існує ймовірність, що у дилера також буде блек-джек, тому гравцеві з блек-джеком пропонується або взяти виграш 1 до 1 (тільки якщо перша карта дилера – туз), або дочекатися закінчення гри (і у випадку, якщо у дилер не блек-джек, отримати виграш 3 до 2).
Далі гравцям, у яких не блек-джек, пропонується на вибір або взяти ще карту (у такому разі гравець повинен сказати дилеру «карту» або «ще», англ. hit me ), або залишитися при тих картах (і тій сумі очок) які у нього на руці (у цьому випадку гравець повинен сказати дилеру «достатньо» або «вистачить»).
Як правило, якщо у гравця після взяття нової картки у сумі виходить 21, дилер не запитує його більше і переходить до наступного гравця.
Якщо у гравця після взяття нової карти сума очок перевищить 21, то така ситуація називається ” перебір “, або баст (bust). Дилер вимовляє багато (баст) і знімає ставку гравця на користь казино.
Якщо у дилера у перших двох картах набирається 21 очко (блэк-джек), то всі гравці (крім тих, у кого теж блек-джек), програють. Ті, у яких блэк-джек, залишаються за своїх ставках, якщо вони раніше не вибрали взяти виграш 1 до 1 або якщо не застрахували свою комбінацію від блэк-джека.
У деяких випадках, залежно від того, які карти на руках гравця, дилер може запропонувати йому додаткові варіанти (див. нижче).
Після того, як всі гравці завершили брати карти, дилер каже собі і роздає карти собі. Загальне правило блек-джека полягає в тому, що дилер повинен зупинитися, як тільки набере 17 очок або вище, і зобов’язаний брати, поки не досягне (навіть якщо у всіх, хто не перебрав менше очок). У різних казино може змінюватись правило, чи повинен дилер зупинятися в ситуації, якщо у нього туз і шістка (тобто 7 або 17 очок на руці). Зазвичай це правило написано на ігровому столі.
При остаточному підрахунку очок в кінці раунду карти інших гравців для вас значення не мають, гра ведеться тільки проти дилера, тобто порівнюються картки тільки гравця та дилера, карти та ставки паралельних гравців не враховуються.
Ігровий стіл та ставки
В офлайні та інтернеті є багато різновидів блекджека. Звертайте на це увагу, коли сідаєте за стіл. Правила можуть відрізнятися не сильно, але краще підходити до гри у всеозброєнні. У класичному англійському варіанті гри використовується стіл на сім боксів. Їх можуть зайняти кілька гравців: кожен із них може займати одночасно кілька місць, оплачуючи ставки на кількох боксах одразу.
В онлайні ви вибираєте стіл з певним діапазоном ставок, в онлайні його може підказати дилер (або на столі буде спеціальна табличка). У великих казино є столи за найнижчими ставками ($1 або $5) та зони, де гості грають за захмарними ставками — кожен бет може становити тисячі доларів.
Картки та окуляри
Завдання гравця – зібрати комбінацію, що дає більше очок, ніж дилер. Також можна зібрати будь-яку кількість очок, але якщо дилер перебере – ви переможете. Для гри використовуються всі 52 карти, які є у колоді. Їх значення легко запам’ятати:
- Від двійки до дев’ятки – за номіналом , тобто. 2 – два очки, 3 – три, 5 – п’ять і т.д.
- Десятки, валети, пані, королі – 10 очок . Їх часто називають “десятками”.
- Туз – 1 або 11 балів . Використовується значення, яке вигідніше гравцю в даний момент. Якщо вдається спіймати комбінацію туза з будь-якою десяткою, то це блекджек. Непереможне поєднання – натс . Обіграти його неможливо. У гіршому випадку ви зіграєте з круп’є внічию – якщо у нього теж виявиться блекджек. Але здебільшого отримаєте виплату у півтори ставки.
Варіації
- Базовий (американський): з однією відкритою карткою дилера та однією прихованою (hole card). При відкритому тузі або десятку (у деяких варіаціях тільки при тузі) дилер дивиться приховану карту і, якщо у дилера блэк-джек, гра припиняється.
- Європейський: дилер бере другу карту після того, як усі гравці закінчать набір. Якщо у дилера блэк-джек, то гравцям повертаються всі додаткові ставки (крім «страхування»)
- На основі блек-джека створені численні версії, що мають власні назви, такі як блек-джек у відкриту (Double Exposure ), трикартковий блек-джек (3 Card Blackjack), блек-джек свитч ( англ. Blackjack Switch ), іспанські 21 (Spanish 21 ), карибські 21 (Caribbean 21), супер фан 21 ( Super Fun 21 ), понтон ( англ. Pontoon ) і т. д.
Хід гри
Кожен із учасників розіграшу отримує по дві картки від дилера відкрито. Вони видно всім. Але це лише опосередковано впливає ваші рішення, т.к. відвідувачі казино не змагаються один з одним. Кожен бокс грає проти дилера.
У круп’є також дві карти, але всі видні лише одна — друга залишається прихованою до кінця раунду. Є кілька варіантів ходу розіграшу:
- Блек Джек . Ви отримали туза та «картинку» від десятки до короля. Це натс. Якщо у дилера немає блекджека, ви отримуєте збільшену виплату 3 до 2. Наприклад, при грі $20 ви отримаєте $50 (+$30).
- Сума очок менше 21 . Ви маєте прийняти рішення: продовжити розіграш і взяти ще карту, не добирати більше або відмовитися від гри, втративши половину ставки (опція є не у всіх видах блекджека).
Якщо ви берете додаткову картку, після якої сума очок перевищує 21, бокс автоматично програє. Дилер переходить до наступного бонса. У разі перебору круп’я автоматично виграють усі учасники, що залишилися в роздачі.
Додаткові правила
Українська назва | Англійська назва | Опис |
---|---|---|
Відмова | Капітуляція | Якщо розклад зовсім поганий (наприклад, у вас 16, а у круп’я десятка), можна відмовитися від подальшої гри. Роздача для конкретного боксу закінчується, ви втрачаєте половину зробленої ставки. |
Поділ | Спліт | Коли на руках два однакові значення, їх можна поділити. Новий бокс оплачується окремо. Усі значення, крім туза, можна розділяти до трьох разів. Туз сплітувати дозволяється лише один раз і взяти до кожного по одній картці. Причому, якщо до розділеного тузу ви отримаєте десятку, зібрана комбінація не буде блекджеком. Вона вважається просто як 21 очко. |
Подвоєння | Двомісний | Ви подвоюєте поточну ставку та отримуєте лише одну додаткову картку. Зазвичай до “даблу” вдаються, коли на руках від 9 до 11 очок. Рішення також залежить від відкритого значення дилера. |
Страховка | страхування | Граючи проти відкритого туза, всі учасники роздачі можуть скористатися опцією страховки, внісши половину ставки. Якщо у дилера виявиться блекджек, ви отримаєте виплату 2 до 1, в інших випадках страховка «згорає».Страховка – мінусова витівка. Стратегія рекомендує її ніколи не брати. Ці гроші ви просто даруєте казино. Здавалося б хто захоче робити мінусові дії? Але опція традиційно популярна у недосвідчених гравців у блекджек. |
Рівні гроші | Навіть гроші | Ще одна опція, схожа на її страховку. Користуватись їй також ніколи не варто, це мінусова тактика.Якщо у вас блекджек, а у дилера відкрито лежить туз, можна взяти «рівні гроші» і отримати виплату 2 до 1.Якщо відмовитися від рівних грошей, а у круп’ї виявиться блекджек, ставка вам повертається – переможця у роздачі немає. |
Подвоєння ставки
Після отримання перших двох карт гравець має п’ять варіантів дій: “вдарити”, “стояти”, “подвоїти”, “розділити” або “здатися”. Кожна дія має свій відповідний жест рукою.
- Вдарити: взяти ще одну карту.
- Жест: поскрібати карти об стіл (в портативних іграх) або постукати пальцем по столу/помахати рукою до себе (в іграх з відкритими картами).
- Стояти: не брати більше карт; також відоме як “залишитися на місці”.
- Жест: покласти карти під фішки (в портативних іграх) або махнути рукою горизонтально (в іграх з відкритими картами).
- Подвоїти: збільшити початкову ставку на 100% і взяти ще одну карту. Деякі ігри дозволяють збільшити ставку на меншу суму, що називається “подвоєння за менше”.
- Жест: поставити додаткові фішки поруч із початковою ставкою і вказати одним пальцем.
- Розділити: створити дві руки зі стартової руки, якщо обидві карти мають однакове значення. Кожна нова рука отримує другу карту, утворюючи дві окремі роздачі. Це вимагає додаткової ставки на другу руку. Кожна рука грається окремо.
- Жест: поставити додаткові фішки поруч із початковою ставкою і вказати двома пальцями у формі V.
- Здатися: втратити половину ставки та завершити роздачу. Ця опція доступна лише на деяких столах і тільки як перше рішення.
- Жест: жодних стандартних сигналів немає; рішення оголошується усно.
Ручні сигнали важливі для відеозапису гри, що допомагає вирішувати суперечки та виявляти помилки дилера. Вони також захищають казино від шахрайства. Якщо жест рукою не відповідає словам гравця, пріоритет має жест рукою.
Гравець може “вдаряти” скільки завгодно разів, поки сума не досягне 21 або більше. Гравці повинні стояти, якщо їхня сума дорівнює 21. Після завершення дій гравця гра переходить до наступного гравця за годинниковою стрілкою. Після того як усі гравці зробили свої ходи, дилер відкриває свою закриту карту і діє відповідно до правил гри. Після завершення дій дилера розраховуються всі ставки, що залишилися на столі.
Потроєння ставки
Гравець може збільшити ставку ще раз на суму, рівну початковій, навіть після подвоєння ставки. Це дозволяє взяти ще одну картку. Хоча цей варіант зустрічається рідко, він є загальноприйнятим у деяких варіаціях гри.
Відмова від гри (Surrender)
У деяких правилах блекджека гравцеві дозволяється відмовитися від половини своєї ставки після отримання перших двох карт, якщо він вважає свої карти невигідними. Це називається ранньою відмовою і може бути заборонено, якщо у дилера відкрита карта туз. Пізня відмова дозволена за базовими (американськими) правилами після того, як дилер підгляне приховану карту, якщо його відкрита карта – туз або десятка.
Страхування (Insurance)
Якщо у дилера першою відкритою картою є туз, він може запропонувати гравцям страхування від блекджека у себе. Гравець ставить додаткову страхову ставку, що дорівнює половині початкової. Якщо у дилера буде натуральний блекджек, гравець програє основну ставку, але виграє страхову, яка виплачується в розмірі 2 до 1. Таким чином, гравець залишається “при своїх”. Якщо ж у дилера немає блекджека, гравець програє страхову ставку, але продовжує грати з основною ставкою.
Особливий випадок страховки – це рівні гроші (even money). Якщо у гравця блекджек, а у дилера відкрита карта туз, дилер може запропонувати гравцю негайний виграш 1:1 замість звичайної виплати 3:2 за блекджек. Прийняття цієї пропозиції еквівалентне страховці.
Відмова від картки
Гравець не може відмовитися від картки, яку вже взяв.
Варіації правил і вплив на край будинку
Примітка. Якщо зміни в перевагах будинку через зміни в правилах зазначаються у відсотках, різниця тут зазвичай вказується у відсотках , а не у відсотках. Наприклад, якщо перевага в 10% зменшується до 9%, вона зменшується на один відсотковий пункт, а не на десять відсотків.
Правила гри в блекджек, як правило, встановлюються моментом, які допускають варіації правил на розсуд казино. Блекджек має «перевагу»; статистична перевага казино вбудована в гру. Більша частина переваги дому полягає в тому, що гравець програє, коли і гравець, і дилер випадають. Гравці в блекджек, які використовують базову стратегію, втрачають у середньому менше 1% своїх дій у довгостроковій перспективі, що дає блекджеку одну з найнижчих переваг у казино. Тим не менше перевага дому для ігор, де блекджек приносить 6 до 5 замість 3 до 2, збільшується приблизно на 1,4%. Відхилення гравців від основної стратегії також збільшують перевагу будинку.
У кожній грі є правило щодо того, чи повинен круп’є бити чи стояти на м’якій 17, яка зазвичай надрукована на поверхні столу. Варіант, коли дилер повинен зробити м’який 17, у літературі з блекджеку скорочено позначається «H17», а «S17» використовується для варіації stand-on-soft-17. Заміна правила «H17» на правило «S17» у грі приносить гравцеві переваги, зменшуючи перевагу будинку приблизно на 0,2%.Кількість колод
За інших рівних умов використання меншої кількості колод зменшує перевагу будинку. Це головним чином відображає підвищену ймовірність блекджеку гравця, оскільки якщо гравець бере десятку на своїй першій карті, подальша ймовірність витягнути туза є вищою з меншою кількістю колод. Це також відображає зменшену ймовірність поштовху блекджек–блекджек у грі з меншою кількістю колод.
Казино, як правило, компенсують це, посилюючи інші правила в іграх із меншою кількістю колод, щоб зберегти перевагу або взагалі відмовитися від гри. Пропонуючи ігри в одноколодний блекджек, казино, швидше за все, заборонять подвоєння на м’яких руках або після розбиття, обмежать повторне розбиття, вимагатимуть вищі мінімальні ставки та платять гравцеві менше ніж 3:2 за виграшний блекджек.
У наведеній нижче таблиці показано математичний вплив кількості колод на перевагу дому, розглядаючи ігри з різною кількістю колод за таким набором правил: дозволено подвійне після розділення, дозволене повторне роздавання на чотири роздачі, заборона попадання розділених тузів, відсутність здачі, подвоєння будь-які дві карти, оригінальні ставки програні лише на блекджек дилера, дилер вдарив м’яку 17 і використовував скорочену карту. Збільшення переваги дому на одиницю збільшення кількості колод є найбільш драматичним, якщо порівнювати гру з однією колодою та грою з двома колодами, і стає поступово меншим із додаванням нових колод.
Кількість колод | Перевага будинку |
---|---|
Одноколодний | 0,17% |
Двопалубний | 0,46% |
Чотири колоди | 0,60% |
Шість колод | 0,64% |
Вісім колод | 0,66% |
Пізня/дострокова здача
Капітуляція, для тих ігор, які це дозволяють, зазвичай не дозволяється проти блекджека з дилером; якщо першою картою дилера є туз або десятка, закрита карта перевіряється, щоб переконатися, що немає блекджека, перш ніж пропонується здача. Цей протокол правил, отже, відомий як «пізня» здача. Альтернатива, «дострокова» здача, дає гравцеві можливість здати до того, як дилер перевірить наявність блекджека, або в картковій грі. Рання здача набагато вигідніша для гравця, ніж пізня здача.
Проте для пізньої здачі, незважаючи на те, що є спокуса зробити здачу на будь-якій роздачі, яка, ймовірно, програє, правильною стратегією є здача лише на найгірших роздачах, оскільки шанси навіть один із чотирьох виграти повну ставку це краще, ніж програти половину ставки та відштовхнути іншу половину, як це означає здачу.Повторне розщеплення
Якщо карти в роздачі після поділу мають однакове значення, більшість ігор дозволяють гравцеві знову розділити або «розбити». Гравець робить нову ставку, а дилер розділяє нову пару, роздаючи кожному ще одну карту, як і раніше. Деякі ігри дозволяють необмежену кількість роздач, тоді як інші можуть обмежувати її певною кількістю роздач, наприклад чотирма роздачами (наприклад, «розподіли до 4»).Удар/відповідь розділені тузи
Після поділу тузів загальним правилом є те, що кожному тузу буде роздана лише одна карта; гравець не може розділити, подвоїти або отримати інший удар будь-якою рукою. Варіанти правил включають дозвіл повторного розподілу тузів або дозвіл гравцеві розділити тузи. Ігри, у яких можна розділяти тузи, не є рідкістю, але ті, що дозволяють гравцеві розділяти тузи, надзвичайно рідкісні. Дозвол гравцеві влучати руки, отримані в результаті розділених тузів, зменшує перевагу дому приблизно на 0,13%; можливість повторного розподілу тузів зменшує перевагу будинку приблизно на 0,03%. Зауважте, що карта з десятьма значеннями, роздана на розділений туз (або навпаки), буде зарахована не як блекджек, а як м’яка 21.Немає подвійного після поділу
Після розбиття більшість ігор дозволяють подвоїти нові дві карти. Заборона подвоєння після поділу збільшує перевагу будинку приблизно на 0,12%.Подвійна тільки 9/10/11 або 10/11
Згідно з « правилом Рено », подвоєння дозволяється лише при жорстких підсумках 9, 10 або 11 (за аналогічним європейським правилом лише 10 або 11). Інакше базова стратегія вимагала б певного подвоєння за допомогою жорстких 9 і м’яких 13–18, а досвідчені гравці можуть визначити ситуації, коли подвоєння на м’яких 19–20 і жорстких 8, 7 і навіть 6 є вигідним. Правило Рено не дозволяє гравцеві скористатися перевагою подвійного падіння в таких ситуаціях і тим самим збільшує очікувану програш гравця. Правило Рено збільшує перевагу будинку приблизно на 0,1%, а його європейська версія – приблизно на 0,2%.Без закритих карт і OBO
У більшості казино за межами США грають у гру без закритих карт, тобто дилер не бере другу карту і не звертається до неї, доки всі гравці не приймуть рішення. За відсутності закритої карти рідко є правильною базовою стратегією подвоєння або розділення проти десятки чи туза дилера, оскільки блекджек дилера призведе до втрати розділених і подвійних ставок; єдиним винятком є пара тузів проти дилера 10, де все ще правильно розділити. У всіх інших випадках потрібна стійка, удар або здача. Наприклад, якщо в руках 11 проти дилера 10, правильною стратегією є подвоїти в грі з закритими картами (де гравець знає, що друга карта дилера не є тузом), але вдарити в грі без власних карт. Правило без закритих карт додає приблизно 0,11% переваги дому.
Варіант правила «лише початкові ставки», який з’являється в певних іграх без закритих карт, передбачає, що якщо рука гравця програє в блекджек дилера, втрачається лише обов’язкова початкова ставка («оригінальна»), а всі необов’язкові ставки, тобто подвійні та розділені, штовхаються. «Лише оригінальні ставки» також відомий під абревіатурою OBO; це має такий самий вплив на базову стратегію та перевагу дому, як повернення до гри з закритими картами.
Змінена виплата за виграшний блекджек
У багатьох казино блекджек виплачується лише 6:5 або навіть 1:1 замість звичайних 3:2. Це найчастіше трапляється за столами з нижчим мінімумом . Хоча ця винагорода спочатку була обмежена одноколодними іграми, вона поширилася на двоколодні ігри та ігри з черевиками. Серед загальних варіантів правил у США, ці змінені виплати для блекджеку найбільше шкодять гравцеві, спричиняючи найбільше збільшення переваги дому. Оскільки блекджек зустрічається приблизно в 4,8% роздач, гра 1:1 збільшує перевагу дому на 2,3%, а гра 6:5 додає перевагу дому на 1,4%. Відео автомати для блекджеку зазвичай виплачують виплату 1:1 за блекджек. Дилер виграє нічиї
Правило, згідно з яким ставки зі зв’язаними руками програються, а не висуваються, є катастрофічним для гравця. Хоча рідко використовується в стандартному блекджеку, його іноді можна побачити в іграх, схожих на блекджек, наприклад у деяких благодійних казино.
Є багато варіацій блекджека, де стратегія розіграшу різняться. Наведемо класичну ефективну тактику для гри, де дилер при 16 набраних окулярах бере ще, а за 17 – зупиняється.
- Від 5 до 8 очок – добирайте.
- 12 очок – добирайте. Не беріть більше нічого, якщо у круп’я слабка карта відкрито (4-6)
- 13-16 балів – добирайте. Якщо у круп’я слабке відкрите значення (2-6) – зупиняйтеся.
- 17 – більше карт у цій роздачі вам не потрібно.
- 9 очок можна подвоїти ставки, якщо у представника казино на руках слабке значення (3-6).
- 10 балів – подвоювати ставку, якщо не відкритий туз або інша десятка.
- 11 поінтів — подвоюйте, якщо круп’я не має відкритого туза.
Розповідаємо, які пари вигідно розбивати:
- Тузи та вісімки – розбиваються у всіх випадках. Виняток – відкритий туз у круп’ї.
- П’ятірки та десятки — ніколи не розбиваються. 55 краще подвоїти, а ТТ дає відмінну суму — 20 балів.
- Четвірки зазвичай не поділяються.
- Дев’ятки – сплітайте проти слабких карт круп’є.
- Від двійок до сімки – є сенс сплітати при низькій карті у дилера (до 7). Якщо відкрито лежить вісімка і вище — просто добирайте.
Якщо ви цікавитеся темою блекджека, ознайомтеся з іншими статтями:
- Блек Джек . Все про гру в блекджек: як проходить розіграш, які дії доступні гравцям, як підраховувати очки.
- Блекджек правила . Ця стаття проллє світло на основні правила блекджека: яке завдання ставиться перед гравцем, скільки очок дають карти, які опції можна використовувати під час розіграшу.
- Таблиця для блекджека . У блекджеку існує оптимальна стратегія: в онлайн-казино вона дозволить програвати щонайменше, а в живих казино – вигравати (щоправда, доведеться рахувати карти).
- Спліт у блекджеку. Правила поділу однакових карт: розуміємо, у яких випадках варто застосовувати спліт.
- Блекджек професійна схема гри . Огляд книги «Блекджек» Олега Грановського: правила, стратегії та тонкощі гри. Гарний варіант для новачків.
- Блекджек у казино. Як грати в блекджек проти дилера: особливості та нюанси. Чи можна обіграти казино?
- Безкоштовний блекджек . Граємо в блекджек на умовні фішки: огляд соціальних мереж та мобільних додатків.
- Як грати в блекджек . Детальний опис правил блекджека: базові поняття, терміни та стратегічні поради.
- Як рахувати карти в блекджеку . Тренуємо пам’ять: чи допоможе підрахунок карток у битві з казино?
Ми нагадуємо, що на GipsyTeam ви знайдете багато інших корисних статей про те, як і де найкраще грати в покер онлайн . Також ви можете дізнатися які існують масті карт або що таке флоп .
Обов’язково зверніть увагу, що на нашому сайті тільки перевірені покер-руми і багато з них, наприклад Фавбет, надають вигідні бонуси для новачків.
Де пограти у блекджек із дилером?
Найпростіший спосіб опинитися за столом блекджека з реальним круп’єм – зареєструватися в одному з онлайн-казино. Такі гемблінгові майданчики є практично у всіх покер-румах . У цьому випадку ви можете не переживати за збереження своїх грошей та чесність генератора випадкових чисел (якщо вибрати варіант із віртуальним круп’єм).
Ефективна стратегія у блекджеку
Нижче наведено оптимальну стратегію поведінки у тій чи іншій ситуації. За основу взято правила з однією відкритою картою того, хто здає (при двох зданих), де він бере при 16 і нижче і зупиняється при 17 і вище. Сила відкритої карти здає визначається поруч А 10 9 8 7 2 3 4 5 6, де А – найсильніша, 6 – найслабша.
Хід/пас (тверді руки)
- 5-8 очок – хід;
- 12 очок – хід; пас, якщо карта здаючого дуже слабка (4-6);
- 13-16 очок – хід; пас, якщо карта здає – слабка (2-6);
- 17 очок і вище – пас.
Відмова (тверді руки)
- 15-16 очок проти дуже сильної карти (10 або А).
Подвоєння ставки
- 9 очок – подвоїти, якщо карта здає – слабка (3-6), інакше хід;
- 10 і 11 очок – подвоювати, крім відкритих 10 або А для 10-ї та відкритого А для 11-ї, інакше хід.
Хід/пас (м’які руки)
Як правило, зручніше рахувати туза за 1 при сумі 17 і нижче (напр. А 2 4 рахувати за 7)
- 13-17 (3-7) очок – хід; подвоїти проти дуже слабкої відкритої картки (5-6);
- 18 (8) очок – пас; хід, якщо відкрита карта – сильна (9 10 А);
- 19 (9) очок і вище – пас.
Розбиття пар
- А-А, 8-8 – розбивати завжди, за винятком відкритого А, тоді хід;
- 5-5, 10-10 – не розбивати (при 5-5 краще подвоїти, а 10-10 дає хорошу суму 20 очок);
- 4-4 – як правило, не розбивати (розбити можна за дуже слабкої карти (5-6));
- 9-9 – розбивати; пас, якщо відкрита карта – 7 10 або А;
- 2-2 3-3 6-6 7-7 – розбивати при відкритій карті 7 і нижче (6 і нижче для 6-6); хід, якщо відкрито 8 і вище (7 і вище для 6-6).
Страховка
Базова стратегія радить не брати страховку. Шанс, що у дилера блекджек при відкритому тузі 4/13, що менше 1/3.
Особливі варіанти гри
У деяких випадках казино може запропонувати гравцеві деякі варіанти гри.678, 777Дані призові комбінації іноді можуть оплачуватись підвищеними коефіцієнтами: 678 або 777 (усі — різних мастей) 3:2; 678 або 777 (усі – однієї масті) 2:1; 678 або 777 (усі – конкретній масті) 3:1. Можуть бути також бонусні виплати чи подарунки.Одномісний блек-джекІноді комбінація блек-джек, що складається з туза та десятиочкової карти однієї масті, оплачується 2:1.Максимум картМожуть бути підвищені коефіцієнти за 21 або менше очок у п’яти, шести, семи та більше картах. За 21 очко або менше у 5 картах – 3:2, за 21 очко або менше у 6 картах – 2:1, за 21 очко або менше у 7 або більше карток – 3:1. Можуть бути бонусні виплати.
Побічні ставки
Багато казино урізноманітнюють гру, дозволяючи робити гравцеві різні побічні ставки. Побічна ставка робиться на додаток до основної і здебільшого не залежить від результату гри за основною ставкою. Прикладами популярних побічних ставок є:
- Ідеальні пари (Perfect Pairs) – ставка на те, що гравцю першими двома картами прийде пара.
- Ставка на джекпот – грає, якщо гравцю та дилеру на чотирьох зданих картах приходить від двох тузів, джекпот виплачується за чотири тузи одного кольору.
- Хай-лоу 13 (HiLo 13) — ставка на те, чи буде сума перших двох карток гравця менша, більша або дорівнює 13 очкам.
- Ставка на бонус – грає, якщо гравець першими двома картами отримає одномісні картки.
Підрахунок карт
Зазвичай проводиться кілька роздач із однієї колоди (або комплекту колод – шуз). Тобто карти не повертаються щоразу в колоду і вона не перемішується. Тому, на відміну від більшості інших ігор у казино, ймовірність результату гри в блэк-джек залежить від попередніх ігор. Гравець, що веде підрахунок карт, що вийшли, може істотно підвищити свої шанси і, за певних умов, забезпечити собі перевагу в грі. Стратегія полягає в тому, щоб робити маленькі ставки (або пропускати гру), коли ймовірність виграшу низька та коли шанси виграти високі.
Служби безпеки казино намагаються виявляти гравців, які займаються підрахунком карток і, якщо місцеві закони це дозволяють, забороняють їм доступ до казино.
Вживаються й інші заходи, наприклад:
- збільшення кількості колод у шузі,
- підрізування колоди
- забороняється піднімати (збільшувати) свої ставки
- використання автоматів для перемішування карт (шаффл-машин)
Ця методика гри лягла в основу сюжету кінофільму «21» (в українському кінопрокаті – «Двадцять одне»), створеного за мотивами подій, що реально відбулися.
У фільмі використовувалася система підрахунку «Плюс-мінус».
Як і в системі рахунку десяток, кожній карті, що виходить з колоди, надається своє числове значення:
Карти | Числові значення |
---|---|
2, 3, 4, 5, 6 | +1 |
7, 8, 9 | 0 |
10, В, Д, К, Т | −1 |
Легко переконатися, що сума значень в одній 52-картковій колоді дорівнює нулю. Так само і з «великою колодою». Системи з такою властивістю іноді називають збалансованими.
Система «Плюс-мінус», як і будь-яка збалансована система, має важливу властивість: при позитивному рахунку шанси гравця зростають, при негативному – падають.
Чим вище рахунок, тим більший очікуваний виграш.
Для визначення суми ставки використовують не поточний рахунок, а реальний рахунок, який виходить в результаті розподілу поточного рахунку на кількість колод, що залишаються в грі.
У таблиці відображено зміну математичного очікування на результат гри (у відсотках від ставки) залежно від реального рахунку.
−10 | −4,79 % | +10 | +7,39% |
−9 | −4,49 % | +9 | +6,51% |
−8 | −4,15 % | +8 | +5,65% |
−7 | −3,75 % | +7 | +4,84% |
−6 | −3,30 % | +6 | +4,07% |
−5 | −2,80 % | +5 | +3,32% |
−4 | −2,26 % | +4 | +2,64% |
−3 | −1,71 % | +3 | +1,98% |
−2 | −1,12 % | +2 | +1,36% |
−1 | −0,53 % | +1 | +0,73% |
0 | +0,09% |
При будь-якому відхиленні рахунку від нуля ймовірності виходу карток змінюються і вигідно коригувати базову стратегію. Чим вище реальний рахунок, тим раніше треба зупинятися при наборі карток, частіше треба подвоювати ставки або розділяти карти.
Система «Плюс-мінус» має недоліки, оскільки шкода і користь від карток різна, а враховуються вони однаково. Реальне збільшення математичного очікування гри, внаслідок виходу з гри п’ятірок набагато більше, ніж при виході того ж числа двійок.
Намагаючись нівелювати всі ці недоліки, автори систем не скупилися на нові винаходи і йшли далі. Суть систем, як і раніше, спиралася на реальний рахунок і залишалася незмінною. Але картам, що виходять з колоди, стали надавати інші, більш (або менше!) адекватні числові значення. Ефективність систем, що розробляються, підвищувалася на шкоду простоті. Як приклад подивимося на відносно просту систему досить близьку до системи «Плюс-мінус».
Система «Половинки»
Ця система описана у чудовій книзі Стенфорда Уонга «Професійний блек-джек». Ось числові значення, які надаються картам, що виходять із колоди:
Карти | Числові значення |
---|---|
2 | +0,5 |
3, 4 | +1 |
5 | +1,5 |
6 | +1 |
7 | +0,5 |
8 | 0 |
9 | −0,5 |
10, В, Д, К, Т | −1 |
Можна помножити всі значення на два і перейти до цілих чисел. Хоча при цьому доведеться працювати з подвійним реальним рахунком.
Як і в системі «Плюс-мінус», очікуваний виграш гравця залежить від реального рахунку:
−10 | −4,63 % | +10 | +7,24% |
−9 | −4,33 % | +9 | +6,39% |
−8 | −4,01 % | +8 | +5,56% |
−7 | −3,64 % | +7 | +4,78% |
−6 | −3,20 % | +6 | +4,01% |
−5 | −2,73 % | +5 | +3,28% |
−4 | −2,20 % | +4 | +2,61% |
−3 | −1,67 % | +3 | +1,96% |
−2 | −1,10 % | +2 | +1,34% |
−1 | −0,52 % | +1 | +0,72% |
0 | +0,09% |
Це майже те саме, що у попередній таблиці, але числові значення, присвоювані картам, у разі більш точні, тому система стає ефективніше.
З іншого боку, усний рахунок із половинками помітно ускладнюється, а помилки, як правило, обходяться дуже дорого.
Відстеження карт
Серед гравців існує методика відстеження карт у колоді ( shuffle tracking ), що дозволяє за професійного підходу покращити свої шанси на виграш. Методика полягає в тому, що гравець візуально помічає де, в яких ділянках колоди знаходяться карти, що цікавлять його, і куди вони потрапили при перемішуванні колоди. І на основі цих даних приймає ігрові та ставкові рішення.